
A trénerharcok a cseten folynak, és teljesen különböznek a teremvezetős harcoktól. A cseten ott kell lennie a két ellenfélnek és egy bírónak. Ajánlatos, hogy a bíró az egyik szerkesztő legyen, aki mindig tud igazságosan dönteni. Az lesz a lényeg, hogy melyik pokémon esik ki először, melyikük lesz előbb harcképtelen. Minden talált támadás különböző mennyiségű HP-t von le a pokémontól:
0-45 erejű támadás: -10 HP
46-90 erejű támadás: -15 HP
91-100 erejű támadás: -20 HP
101-150 erejű támadás: -30 HP
151-200 erejű támadás: -40 HP
201-300 erejű támadás: -50 HP
Valamint fontos a típustáblázat is. Ha pl. egy tűz típusú pokémont víz típusú támadást ér, akkor az a támadás, ha talál, kétszer annyi HP-t fog levonni az ellenféltől. Ha normál hatás, akkor egyértelműen annyit von le, amennyit kell. Ha nem nagyon hatásos a támadás, akkor fele annyit és ha nem hatásos, akkor ha talál is az adott támadás, akkor sem lesz levonva HP.
TÁBLÁZAT (KATT)
A harc menete a következő: a bírónak írod privát üzenetben, hogy melyik pokémonod választod. Az ellenfeled ugyanezt teszi. Majd írsz egy támadást, ahogy az ellenfeled is. Szintén a bírónak. A bíró ezután le fogja írni a cseten, hogy mi történik, melyik támadás talál, kinek hány HP-ja van, stb. Ez így megy, míg az egyik pokémon harcképtelen nem lesz. Általában olyan támadásokkal harcolj (meg taníts pokédnak), amikről tudod, hogy mik azok. Hiszen ha fogalmad sincs róla és esetleg a szerkesztő se nagyon tudja, akkor utána kell nézni, ami eltart egy ideig.
Támadások használata:
sima támadások (pl. sötétpulzus, öklelés, hipersugár, stb.): háromszor
védekező támadásfélék (pl. kitérés, védelem, duplacsapat, stb.): háromszor
altató, kábító támadások (pl. pusztító dal, álompor, bűbáj, stb.): egyszer
gyógyító támadások (pl. szintézis, gyógyerő, holdfény, stb.): egyszer
Régebben szinte minden támadásnál figyeltük, hogy melyik pokémon a gyorsabb.. Ez most nem fog kapni akkora szerepet, hiszen ha ásás ellen mondjuk vízágyúval támadunk, akkor a vízágyú nem talál, hiszen a másik pokémon közben leásott a földbe. Tehát védelem ellen az öklelés sem talál, hisz a védelemhez nem szükséges gyorsnak lenni, viszont az ökleléshez oda kell rohanni a másik pokémonnak, hogy felöklelhesse. Ilyenkor a másik pokémon kivédi a védelemmel. Remélem érthető.
A harcot nagy mértékben befolyásolhatják a különböző képességek és az újonnan bevezetett Mega Evolúciók is.
Az oldalon megengedettek a taktikák. Ezek alatt olyan fogásokra gondolunk, minthogy a pokémon forogva csinál egy támadást, ugorva tér ki vagy védekezés céljából lent marad a föld alatt és ezekhez hasonló mozdulatok.
Amikor a bíró nem a szerkesztő, vagyis nincs jelen a szerkesztő, akkor a harc tétnélküli, tehát a nyertes pokémon nem kap + HP-t, erőt és szintet.
|